Porsche i Audi wspólnie rozwijają architekturę elektrycznych aut

Wspólna praca Porsche oraz Audi w obszarze elektromobilności rozpoczęła się 10 miesięcy temu. W tej chwili, obydwaj producenci samochodów z grupy premium pogłębiają współdziałanie nad rozwijaniem owej dziedziny oraz nadają jej odpowiedni wymiar. Jej efektem ma okazać się innowacyjna technologia Premium Platform Electric (PPE) – Elektryczna Platforma Premium. Dzięki temu projektowi, tak Porsche jak również Audi będą chcieli wspólne napędzać mobilność jutra, natomiast w późniejszym czasie w parze wdrażać pojazdy zasilane energią elektryczną na rynek.

Dzięki efektywnemu, wspólnemu wykorzystywaniu potencjału do rozwijania się dwie innowacyjne marki budują przestrzeń w której pracują nad elektryfikacją, cyfryzacją, autonomicznym modelem jazdy oraz ulepszaniem wysoce wydajnych napędów konwencjonalnych. „Jakbyśmy sami musieli walczyć ze stojącymi przed nami zadaniami, to wydatki mogłyby być większe o mniej więcej 30 procent” – ocenia Oliver Blume, prezes zarządu Porsche AG. Rupert Stadler, zatrudniony jako prezes w zarządzie AUDI AG, wspomina: „PPE, to dla naszej firmy najważniejszy projekt na przyszłość. Właściwości, ograniczona do zera emisja a także opłacalność, to świetne połączenie, jakie mogło się narodzić dzięki niesamowitej na rynku motoryzacyjnym współpracy. 1+1 będzie dawało w tym przypadku 3.” Dla wspólnego przedsięwzięcia, jakie ma zbudować trzy rodziny modelowe, uruchomiono biura konstrukcyjne na obszarze Ingolstadt oraz Weissach. Dwa z trzech planowanych projektów samochodów, z jakich każdy będzie obejmował pojazdy obu producentów, są prowadzone z inicjatywy Audi, za to jeden przez Porsche. Do zadań przyłączyło się prawie 550 konstruktorów Audi oraz 300 inżynierów Porsche, a tendencja jest rosnąca. Twórcy stale się zmieniają – dwa dni w każdym tygodniu działają w partnerskim centrum konstrukcyjnym.

Dzięki nowej architekturze, Audi a także Porsche mogą efektywnie użytkować zalety samochodu zasilanym prądem – choćby w obszarze wyposażenia, rozstawu osi lub wielkości użytkowej. Równocześnie architektury są tak bardzo elastyczne, że w ramach konkretnej rodziny modelowej są w stanie pojawiać się samochody zarówno z niskim, jak również z podniesionym układem zawieszenia, a zatem SUV-y a także limuzyny. Pierwsze auta wykonane na platformie PPE zapowiedziano na schyłek 2021 roku. Zanim to jednak nastąpi, w 2018 i 2019 roku, w branży pojawią się seryjnie wytwarzane pojazdy e-tron i Mission E – a zatem pierwsze w pełni zelektryfikowane samochody obydwu producentów premium.  Gama produktów Audi staje się coraz szersza. Wkrótce firmy wyznaczać mają takie technologie jak: MEB (Modułowy System Elektryczny – rozbudowywany wciąż przez koncern Volkswagen), PPE, dwie alternatywne, unowocześnione architektury a także nowe idee rosnące w dziedzinie samochodów sportowych. Transformacja przedsiębiorstwa, która już się zaczęła, powoduje, że moce oraz środki finansowe wykorzystywane są dokładnie tak, w jaki powinny.